Site icon EnkelExcel.dk

Power Query Editor i Excel

Power Query Editor i Excel

Med Power Query Editor, kan du have “snablen” nede i en kilde som f. eks. en tabel, og så vælge lige præcis hvad du vil have ud – til en ny tabel. Det er vildt smart, og kan spare dig for meget tid hvis du arbejder med lister, analyser osv.

Med Power Query Editor kan du f. eks. automatisere din månedsrapportering, og få mere tid til at analysere dine tal, end at skulle bruge din tid på manuelle taste processer. Dette kan bruges til alt fra salgsrapportering, statistik på reklamationer, omsætningsanalyse, og meget mere!

Hvis du aldrig har prøvet at arbejde med Power Query Editor i Excel før, så er denne artikel et godt sted at starte!

Nedenfor er der tre videoer der gennemgår forskellige måder, hvorpå du kan bruge dette værktøj, til at arbejde smartere i Excel.

Når du har gennemgået videoerne, så vil jeg anbefale, at du ser på, hvordan du kan bruge Power Query Editor til, at automatisere rutineopgaver.

God fornøjelse, og lad mig endelig vide hvad du synes, i kommentarfeltet i bunden af siden!

Introduktion til Power Query Editor 1/3

Introduktion til Power Query Editor 2/3

Introduktion til Power Query Editor 3/3

Exit mobile version