Site icon EnkelExcel.dk

Tidsregistrering

tidsregistrering excel

Her kan du downloade en gratis Excel skabelon til at styre dine timer hos dine kunder. Skabelonen egner sig godt til konsulenter som fakturerer på timebasis og som vil have et simpelt system, til at holde styr på timerne.

-> Klik her for at downloade skabelonen <-

Se hvordan du bruger og anvender skabelonen i videoen nedenunder.

Du kan lære mange flere smarte ting om Excel i den digitale Excel håndbog, som har over 200 sider med tips og tricks i Excel. Du kan nu få den nu for kun 149,-.

Sådan virker skabelonen

Skabelonen bygger på to tabeller i udgangspunktet. De to tabeller ligger på hhv. to faner, som hedder “Kunder” og “Tidsregistrering”.

Kunder

I den fane der hedder “Kunder” er der en tabel, hvor du indsætter kundens navn og timepris. Denne tabel danner to såkaldte named ranges. Den ene (Kunde) danner den dropdown som du anvender i hovedtabellen.

Tidsregistrering

I hovedtabellen på den første fane indtaster du info omkring det du har lavet. Du indtaster dato, vælger kunde (ud fra en dropdown) og så angiver du et start og slut- tidspunkt. Herefter skriver du Ja eller Nej i “Faktureret”.

Pivot tabeller og Pivot diagrammer

Resten af arket består af tre pivot tabeller og tilhørende pivot diagrammer der viser statistik på omsætning på kunderne, samt omsætning over tid.

Du får også en oversigt over hvilke linier du mangler at fakturere og hvad summen af timer og kr er, på de forskellige kunder.

Husk at opdatere

Det er vigtigt, at du husker at opdatere Pivot tabellerne og graferne. Dette gør du ved at trykke på

Data-> Refresh All

eller

Ctrl + Alt + F5.

Exit mobile version