Med en tilbudsberegner i Excel kan du spare tid, fjerne flaskehalsen og minimere risikoen for fejl i dine tilbud til dine kunder. Du kan strømline din tilbudsgivning, hvilket gør det nemmere for dig og din organisation, at få sendt de rigtige tilbud af sted til kunderne.
Hvis du har brug for, at skræddersy en særlig løsning der er tilpasset din virksomhed, produkter og processer, så er du velkommen til at kontakte mig på 23914802 eller lorentz@enkelexcel.dk. Jeg har lavet en række tilbudsberegnere for både store og små virksomheder, og vi kan tage højde for alle de parametre som I har brug for i jeres tilbud.
-> Klik her for at downloade tilbudsberegneren <-
Se hvordan tilbudsberegneren virker, ved at se videoen nedenunder.
Fordele med en tilbudsberegner
Spar tid
Ved at benytte dig af en tilbudsberegner kan du spare tid, da du ikke behøver at “tænke” over de mange faktorer som nogle gange er med i et tilbud. Ved at skære de mange repetitive arbejdsgange ned, kan du få lavet flere tibud på kortere tid. Du behøver heller ikke indtaste de mange forskellige informationer, som priser, indkøbspriser osv. ind igen og igen, da de allerede er indtastet som standard.
Fjern flaskehalsen
Ofte er der kun én eller få personer, der har den nødvendige viden om priser, dækningsgrader, produktinfo osv., hvilket gør, at der kan opstå en flaskehals i virksomheden omkring den person, der står for tilbudsgivningen.
Dette er ofte ejeren af små og mellemstore virksomheder, og for dem kan det være svært, at videregive denne opgave, med mindre de mange faktorer er “kodet ned” i noget der er lidt mere systematisk – som fx et Excelark. Med en tilbudsberegner kan man netop tage højde for alle de forskellige ting man skal huske, og man kan derfor meget nemmere, videregive tilbudsprocessen til andre medarbejdere.
Minimér risiko for fejl
Når man får sat de mange faktorer ind i en tilbudsberegner, minimerer man risikoen for fejl. Det kan være små tastefejl i priser og rabatter, som gør, at man kan komme til at lave et tilbud, der giver et tab.
Disse faktorer kan man snildt tage højde for, da man kan låse forskellige priser og rabatsatser fast, og også sætte en “max” på rabatsatsen, således at man sikrer, at de priser der bliver givet, også er høje nok, til at man kan drive en sund forretning.
Mindre sårbar
Når flere personer kan lave tilbud, er man mindre sårbar hvis nogen skulle blive syge, overbebyrdet med andre projekter, opsagt osv. Hermed spreder man kompetencen ud til flere medarbejdere, og man minimerer sårbarheden der opstår, hvis der kun er én eller få personer, der kan lave tilbud.
Dokumentering
Med en tilbudsberegner kan du også være godt på vej til at dokumentere dine salgsprocesser. Al den viden man kan få ind i en tilbudsberegner kan være god at dokumentere – fx med video, så når der kommer nye medarbejdere, så har de både et værktøj de kan bruge, men også en introduktion og et opslagsværktøj de kan anvende.